Je přizpůsobena věku a chápání každého dítěte. Vychází ze systemické na řešení orientované psychoterapie a používá i jiné směry a formy terapeutické práce. Při terapii s dětmi pracuji buď formou individuální nebo s podporou jednoho z rodičů, jindy formou rodinné terapie, většinou však kombinací několika přístupů.
U terapeutické práce s dětmi není řeč tak důležitá jako při práci s dospělými, proto je její důležitou součástí kreslení, modelování, pohyb, vymýšlení příběhů, hraní rolí a další kreativní způsoby sebevyjádření. Umožňuje dítěti dát najevo svoje konflikty a problémy jinou cestou než řečí. Dítě nepotřebuje většinou vědět, proč se mu něco děje a nepotřebuje pro své trápení znát vysvětlení. Proto je cílem této práce společné hledání zdrojů, schopností a kompetencí dítěte k tomu, aby nebylo jenom obětí svých problémů a naučilo se svůj život do velké míry řídit tak, aby bylo spokojené.
Obtíže, konflikty a trápení jsou součástí dětského i dospělého života. Pracuji proto s dětmi buď formou individuální nebo s podporou jednoho z rodičů, jindy formou rodinné terapie, většinou však kombinací několika přístupů.
terapie je určená dětem, které již delší dobu
- špatně usínají a bojí se spát samy
- mají strach / ze školky, školy, ze spolužáků, ze zvířat apod./, jsou úzkostné
- jsou delší dobu smutné a rozladěné
- počůrávají se často i ve školním věku
- jsou zvýšeně agresívní
- nechtějí normálně jíst
- často je bolí hlava nebo bříško
- trpí na ekzémy a vyrážky